Hopp til innhold

EVU-søkere skal nå registrere seg elektronisk

Fra 1. mars tar PHS i bruk det elektronisk registeringssystemet EVU-web for registrering av søkere til etter- og videreutdanning.

BLITT FORETATT EN PILOT: EVU-weben er testet i et pilotprosjekt

BLITT FORETATT EN PILOT: EVU-weben er testet i et pilotprosjekt
hvor to politidistrikter har vært involvert.


- Innføringen av EVU-web er et ledd i profesjonaliseringen av studieavdelingens administrative arbeid. Et elektronisk registreringssystem innebærer en mer kvalitetssikker registrering av personopplysninger, og er derfor et viktig tiltak mot feilregistreringer. Weben muliggjør også innhenting av bakgrunnsvariabler på søkerne, som er sterkt etterspurt fra fagmiljøet ved PHS, sier seksjonsleder for rekruttering og opptak, Elin Engan.

Søknadsprosess med EVU-web
Endringen i søkeprosessen innebærer at søkere skal registrere seg elektronisk på EVU-web i tillegg til å sende søknaden tjenestevei.

1. Registrer deg som søker til PHS via EVU-web
2. Fyll ut søknadsskjema og legg ved nødvendig dokumentasjon
3. Søknaden sendes tjenestevei innen lokale frister fastsatt av politidistrikt/særorgan

Søkere til utdanninger som omhandler hund og utdanninger med gradert innsyn skal ikke registrere seg i EVU-web. Søkere til disse utdanningene skal fortsette å benytte søknadsskjema som tidligere.

Les mer om søknadsprosessen her.

Publisert: - Sist oppdatert: |