Slik registrerer du søknad
Logg inn i Søknadsweb og velg "Utdanninger med løpende søknadsprosess".
Vi anbefaler at du ikke bruker politinettet når du søker, på grunn av vanskeligheter med å laste opp dokumentasjon. Bruk vanlig internett i søkeprosessen.
Velg utdanning(er) i nedtrekksmenyen.
Oppgi din arbeidsgiver i boksen som kommer opp.
Last opp nødvendig dokumentasjon i fanen "Mine dokumenter".
Dokumentere opptakskrav
Som søker må du dokumentere at du dekker opptakskravene til utdanningen eller kurset du søker. Dersom du ikke dokumenterer dette, får du avslag på din søknad.
Unntaket er dersom du er bachelorstudent ved Politihøgskolen. Da trenger ikke laste opp dokumentasjon.
Opptakskravene til utdanningen du søker finner du på nettsiden til hver enkelt utdanning.
Se våre utdanninger her.
Du får kvittering på at du har søkt
Etter at du har valgt utdanning/kurs og lastet opp nødvendig dokumentasjon, vil du bli sendt til en kvittering hvor du kan se en oppsummering av søknaden din.