Hopp til innhold

- Jeg vil være der før det skjer

Ei jente, utklipp fra filmen
FILM: - Jeg vil være der før det skjer. Slik starter filmen som skal skape nysgjerrighet og refleksjon hos ungdom.
Politihøgskolens nye markedskampanje sparkes i gang 6. januar.

Kampanjens elementer baserer seg på en film som formidler ungdoms drømmer, visjoner og tanker rundt det å bli politi. Målet er å skape nysgjerrighet og refleksjon hos målgruppen, som er ungdom mellom 18 og 24 år.

- Et profesjonelt markedskonsept er nødvendig for å tiltrekke seg oppmerksomheten til framtidens politistudenter, sier kommunikasjonssjef Torill Gulbrandsen og legger til:

- Vi gleder oss til å følge responsen på kampanjen utover vinteren.

Mobil og sosial 
Arenaene for kampanjen er digitale plattformer, utdanningsmesser og arrangementer.

- Det har vært naturlig å ha fokus på mobile løsninger og sosiale medier for nå målgruppen, sier ansvarlig for arbeidet med kampanjen ved Politihøgskolen, kommunikasjonsrådgiver Karoline Kvernland.

- Dette er en videreføring av det fokuset Politihøgskolen har hatt på disse områdene de senere årene.

Kampanjen er utarbeidet i samarbeid med byrået Making Waves. Personene i filmen er skuespillere.

- Det har vært en svært meningsfylt utfordring å jobbe med rekruttering til Politihøgskolen. Vi søkte å finne en idé som får ungdom i målgruppen til å reflektere over det brede spekter av muligheter politiyrket gir, sier prosjektleder Anne Mikkelsen i Making Waves.

Se mer av kampanjen på phs.no/politiyrket.

Publisert: - Sist oppdatert: |